Zajęcia z języka angielskiego w klasie II
W maju uczniowie klas drugich podczas zajęć z języka angielskiego utrwalali poznane wcześniej nazwy potraw i posiłków – wypełniali karty pracy z zamówieniami, grali w gry interaktywne oraz wykonali plakat, w którym zaplanowali potrawy na poszczególne posiłki.
Poznali również nazwy miejskich atrakcji oraz czynności z nimi związanych, a także nazwy miejsc wakacyjnych. Na zakończenie zajęć wypełnili test ewaluacyjny, sprawdzający znajomość poznanego słownictwa i zwrotów w ramach sprawności słuchania, czytania i pisania.
- Autor: A. Ludwin
Wyjazd edukacyjny do Pijalni Czekolady, Rezerwatu Prządki i Zamku Kamieniec w Odrzykoniu
W ramach realizacji projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej” dofinasowanego ze środków Unii Europejskiej w dniu 9 czerwca byliśmy na ciekawej wycieczce. Najpierw zwiedzaliśmy Pijalnię Czekolady w Korczynie. W trwającym ponad godzinie zwiedzaniu poznaliśmy historię kakaowych ziaren, proces produkcji kakao i czekolady, rodzaje czekolad. Oglądaliśmy film o cyklu produkcji od plantacji aż do wytwarzania wyrobów z czekolady. Najlepszą częścią zwiedzania były degustacje różnych gatunków czekolady. Później pojechaliśmy do Skalnego Rezerwatu Prządki. Oglądaniu wspaniałych skał towarzyszyło poznawanie legend. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w ruinach Zamku Kamieniec w Odrzykoniu. Poznaliśmy przy okazji historię Aleksandra Fredro oraz Zemsty.
W wyjeździe wzięło udział 45 uczniów klas: 2a, 3a, 4a, 4b i 5b pod opieką nauczycieli: Alicji Ludwin, Sylwii Żelazny, Barbary Bogdan oraz Witolda Bogdana. Była to ostatnia wycieczka w ramach projektu.
- Autor: W. Bogdan
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki
Podczas zajęć matematycznych dydaktyczno- wyrównawczych uczniowie wyrównują umiejętności i utrwalają bieżący materiał tak, aby każdy uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki. Kształtują umiejętność myślenia i jasnego formułowania wniosków, przygotowują uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym. Podczas zajęć uczniowie wykorzystują stronę internetową Superkid, dodatkowe karty matematyczne, liczmany, cyfry i znaki magnetyczne, kostki, monety i banknoty, tarcze zegarowe, długopisy 3D.
Podczas zajęć dzieci angażują się w ich przebieg. Są nagradzane naklejkami, plusikami co wzmacnia motywację do wykonania kolejnych zadań. Uczniowie mają okazję do odnoszenia drobnych sukcesów. Miła i życzliwa atmosfera zapewnia uczniom i nauczycielowi efektywne warunki pracy.
- Autor: M. Turek-Łaś
Zajęcia logopedyczne
Dobiegają końca zajęcia logopedyczne realizowane w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych, na które uczęszczały dzieci z różnymi zaburzeniami mowy min: niską sprawnością ruchową języka i warg, sygmatyzmem, rotacyzmem, zaburzonym słuchem fonemowym. Podczas spotkań realizowane były następujące działania:
- doskonalenie umiejętności oddechowych poprzez ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy(robienie bąbelków z wody , dmuchanie na wiatraczki, przenoszenie papierowych przedmiotów lub piórek za pomocą słomki itp.)
- usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych ( naśladowanie przed lusterkiem ruchów warg, policzków i języka logopedy)
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- poszerzanie zasobu słowno-pojęciowego,
- rozwijanie prawidłowej wymowy zdaniowej,
- wywoływanie brakujących głosek oraz korygowanie głosek zniekształconych,
- utrwalanie prawidłowej artykulacji ćwiczonych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach,
- automatyzacja ćwiczonych głosek,
Często zmieniane metody prowadzenia zajęć sprawiały, że dzieci chętnie ćwiczyły, brały udział w zabawach , podczas których bawiąc się poprawnie powtarzały głoski, sylaby i całe wyrazy. Rodzice dzieci uczęszczających na terapię otrzymywali w zeszytach i słownie zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, w celu utrwalania osiągniętych efektów.
Myślę, że prowadzona terapia logopedyczna przyniosła pewne efekty w postaci usprawnienia narządów artykulacyjnych, korekty wymowy, wywołania głosek szeregu szumiącego, głosek przedniojęzykowych, tylnojęzykowych, wzbogacenia słownictwa.
Zauważa się, że część osób solidnie przykładało się do wykonywania zadanych ćwiczeń, u tych dzieci widać postępy. Dziękuję rodzicom i dzieciom za zaangażowanie i współpracę.
- Autor: M. Turek-Łaś
Wyjazd edukacyjny do Pienińskiego Parku Narodowego
W ramach realizacji projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej” dofinasowanego ze środków Unii Europejskiej w dniu 27 maja przemierzaliśmy Małe Pieniny. Na początek przeszliśmy przepięknym Wąwozem Homole. Podziwialiśmy piękno tego Rezerwatu przy wymarzonej pogodzie. Następnie wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Palenicę. Widoczne były zaśnieżone Tatry i piękna panorama Pienin. Zejście do schroniska na Orlicy sprawiła trochę trudności kilka osób dokładniej zapoznała się z twardością podłoża, ale na szczęście obyło się bez złamań i skręceń stawów. Zwiedziliśmy Pawilon Wystawowy Pienińskiego Parku Narodowego. W czasie przejścia trasą spacerową w stronę granicy ze Słowacją kilka atrakcji przyrodniczych. Jaszczurka zwinka walcząca z nietoperzem, zaskroniec, duży ślimak i żaba, która uciekała przed jedną z naszych uczennic. I bardzo głośno śpiewające ptaki. Zostanie nam w pamięci dużo wrażeń z tego dnia.
W wyjeździe wzięło udział 48 uczniów klas: 6a, 6b 7, 8a i 8b pod opieką nauczycieli: Anny Potok, Jadwigi Gryga, Barbary Bogdan, Przemysława Potoka oraz Witolda Bogdana.
- Autor: W. Bogdan