--> PLATFORMA REKRUTACYJNA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH <--
Film instruktażowy "Przewodnik dla kandydata rejestrującego się samodzielnie"
--> PLATFORMA REKRUTACYJNA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH <--
Film instruktażowy "Przewodnik dla kandydata rejestrującego się samodzielnie"
Realizacja projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’ pozwala dwóm grupą uczniów klas 5a i 5b uczestniczyć w rozwijających zajęciach matematycznych.
Podczas zajęć uczniowie rozwijają swoje kompetencje przedmiotowe poprzez utrwalanie zagadnień związanych z bieżącą tematyką lekcyjną poszerzonych zadaniami o zwiększonym stopniu trudności. Nie brakuje też mierzenia się z ciekawostkami i łamigłówkami matematycznymi. Obie grupy uczniów pracują z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT. Z wielkim zainteresowaniem uczestniczą w wszelkich formach grywalizacji. Na zajęciach stosowane są metody aktywizujące, które angażują w pracę wszystkich uczestników.
Dziesięciu uczniów z klasy I a od lutego uczestniczy w zajęciach rozwijających z matematyki w ramach projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej”.
Głównym celem zajęć jest rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę, twórcze działanie, a także rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań, kształtowanie giętkości i oryginalności myślenia.
W czasie spotkań dzieci doskonalą sprawność rachunkową, poznają niekonwencjonalne sposoby dochodzenia do poprawnego wyniku, rozwiązują nietypowe zadania tekstowe, oraz problemy w sytuacjach praktycznych.
Zajęcia, które były dotychczas zrealizowane uwidoczniły kreatywność myślenia dzieci. Można zauważyć autentyczną radość z rozwiązywanych problemów oraz ogromne zaangażowanie podczas prowadzonych zajęć.
W ramach projektu pn.,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’ prowadzone są zajęcia z języka polskiego – rozwój kompetencji kluczowych w zakresie rozumienia oraz kreatywności poprzez realizację warsztatów praktycznych.
Dla dwóch grup szóstoklasistów i siódmoklasistów zajęcia prowadzone są dwa razy w tygodniu po jednej godzinie lekcyjnej.
Uczestnicy rozwijają kompetencje kluczowe przede wszystkim w zakresie rozumienia tekstów literackich i innych tekstów kultury. Wykonują zadania zgodnie z poleceniami, wnioskują, wyciągają argumenty.
Zdobycie tych umiejętności jest konieczne do rozwoju indywidualnego uczniów teraz i w przyszłości.
Uczniowie klas pierwszych w ramach zajęć z języka angielskiego w drugiej połowie marca oraz w kwietniu poznali nazwy: produktów spożywczych oraz grup żywności. Wyrażali swoje upodobania żywieniowe oraz poznali nazwy symboli związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie zostali zapoznani z nazwami przyborów szkolnych, wyposażenia klasy oraz nazwami czynności wykonywanych w klasie. Utrwalali słownictwo poprzez gry i zabawy językowe, rymowanki, piosenki oraz gry interaktywne. Wykonali plakat: „Food” oraz nagrali piosenkę: „Sweet house”.
Po świątecznej przerwie kontynuujemy udział w projekcie ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej” na zajęciach z zakresu „Inicjatywność i przedsiębiorczość”. Rozpoczynamy trzeci moduł „Pieniądze i bankowość”. Zajęcia rozpoczęliśmy wizytą w kraju w którym nie ma pieniędzy. Każdy z uczestników był jedynym producentem pewnych towarów. Po zaspokojeniu własnych potrzeb próbował na rynku wymienić nadwyżki swojej produkci na inne potrzebne produkty. Okazało się to bardzo trudnym zadaniem. Tak poznaliśmy zasady wymianu barterowej: towar za towar. Później do „naszego kraju” udało się wprowadzić pieniądz. Uczestnicy tą walutę nazwali „hasjek”. Teraz to samo zadanie wymiany towarów okazało się dużo łatwiejsze. Na tej podstawie określiliśmy rolę, zalety, cechy i formy pieniądza. Jak zwykle dużą pomocą było oglądanie filmów z cyklu „Podstawowe pojęcia ekonomiczne”. Dzięki tym zajęciom na pewno bardziej docenimy rolę pieniądza z naszych portfelach, kartach lub telefonach.