Zajęcia matematyczne dydaktyczno-wyrównawcze
W ramach projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’ prowadzone są zajęcia matematyczne dydaktyczno- wyrównawcze. Podczas zajęć uczniowie doskonalą umiejętność dodawania i odejmowania z użyciem różnych strategii, rozwijają zdolność logicznego myślenia. Prowadzą pomiary i obserwacje, rozwiązują krzyżówki matematyczne, magiczne kwadraty. Na zajęciach wykorzystywane są pomoce dydaktyczne: domino, waga, tarcza zegarowa, kalendarz. Dużym zainteresowaniem cieszy się zestaw układanek PUSy- "Pomyśl - Ułóż - Sprawdź", dzięki którym dzieci łączą ze sobą naukę, zabawę i samokontrolę.
Zajęcia te dostarczają dodatnich emocji, wzmacniają aktywność, wyciszają lękowe nastawienie do zadań wymagających wysiłku intelektualnego. Pozwalają na utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności, wspomagają w pokonywaniu trudności w nauce, łączą teorię z praktyką. Dzieci pracują z dużym zaangażowaniem, wykazują się pomysłowością i dobrym podejściem do rozwiązywanych zadań.
- Autor: M. Turek-Łaś
Zajęcia matematyczne w klasach 5
Realizacja projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’ pozwala dwóm grupą uczniów klas 5a i 5b uczestniczyć w rozwijających zajęciach matematycznych.
Podczas zajęć uczniowie rozwijają swoje kompetencje przedmiotowe poprzez utrwalanie zagadnień związanych z bieżącą tematyką lekcyjną poszerzonych zadaniami o zwiększonym stopniu trudności. Nie brakuje też mierzenia się z ciekawostkami i łamigłówkami matematycznymi. Obie grupy uczniów pracują z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT. Z wielkim zainteresowaniem uczestniczą w wszelkich formach grywalizacji. Na zajęciach stosowane są metody aktywizujące, które angażują w pracę wszystkich uczestników.
- Autor: P. Potok
Zajęcia rozwijające z matematyki
Dziesięciu uczniów z klasy I a od lutego uczestniczy w zajęciach rozwijających z matematyki w ramach projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej”.
Głównym celem zajęć jest rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę, twórcze działanie, a także rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań, kształtowanie giętkości i oryginalności myślenia.
W czasie spotkań dzieci doskonalą sprawność rachunkową, poznają niekonwencjonalne sposoby dochodzenia do poprawnego wyniku, rozwiązują nietypowe zadania tekstowe, oraz problemy w sytuacjach praktycznych.
Zajęcia, które były dotychczas zrealizowane uwidoczniły kreatywność myślenia dzieci. Można zauważyć autentyczną radość z rozwiązywanych problemów oraz ogromne zaangażowanie podczas prowadzonych zajęć.
- Autor: K. Gawlik
Zajęcia języka polskiego w klasach 6a i 7a
W ramach projektu pn.,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’ prowadzone są zajęcia z języka polskiego – rozwój kompetencji kluczowych w zakresie rozumienia oraz kreatywności poprzez realizację warsztatów praktycznych.
Dla dwóch grup szóstoklasistów i siódmoklasistów zajęcia prowadzone są dwa razy w tygodniu po jednej godzinie lekcyjnej.
Uczestnicy rozwijają kompetencje kluczowe przede wszystkim w zakresie rozumienia tekstów literackich i innych tekstów kultury. Wykonują zadania zgodnie z poleceniami, wnioskują, wyciągają argumenty.
Zdobycie tych umiejętności jest konieczne do rozwoju indywidualnego uczniów teraz i w przyszłości.
- Autor: J. Gryga
Zajęcia języka angielskiego w marcu i kwietniu
Uczniowie klas pierwszych w ramach zajęć z języka angielskiego w drugiej połowie marca oraz w kwietniu poznali nazwy: produktów spożywczych oraz grup żywności. Wyrażali swoje upodobania żywieniowe oraz poznali nazwy symboli związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie zostali zapoznani z nazwami przyborów szkolnych, wyposażenia klasy oraz nazwami czynności wykonywanych w klasie. Utrwalali słownictwo poprzez gry i zabawy językowe, rymowanki, piosenki oraz gry interaktywne. Wykonali plakat: „Food” oraz nagrali piosenkę: „Sweet house”.
- Autor: A. Ludwin