Inicjatywność i przedsiębiorczość: w banku
Na kolejnych zajęciach w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych kontynuujemy zajęcia z działu Bankowość i pieniądze. W dniu 29 października odbyły się już jedenaste zajęcia w cyklu. Po powtórzeniu i utrwaleniu podstawowych pojęć z realizowanych wcześniej tematów w tym dziale poznawaliśmy nowe pojęcia: konto bankowe, rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy, bezgotówkowe transakcje płatnicze, karty płatnicze i inne elektroniczne płatności, debet i kredyt.
- Autor: W. Bogdan
Inicjatywność i przedsiębiorczość – kontynuacja zajęć
Po kilkumiesięcznej przerwie powracamy do zajęć w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych. To już dziewiąte zajęcia w cyklu. Zajęcia w dniu 15 października były poświęcone na powtórzenie i utrwalenie podstawowych pojęć z realizowanych wcześniej tematów. Uczestnicy wykazali się dużą wiedzą merytoryczną. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się powtórne spotkania z tworzonymi wcześniej plakatami, modelami, scenkami filmowymi.
- Autor: W. Bogdan
Wyjazd do Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
W ramach realizacji projektu rozwijanie Kompetencji Kluczowych organizujemy w naszej szkole wyjazdy edukacyjne. W dniu Edukacji Narodowej 40 uczestników projektu wyjechało do Tarnowa na spektakl: Ania z Zielonego Wzgórza. Dla wielu uczniów był to kolejny wyjazd do teatru, zdarzają się jednak przypadki, że są uczniowie będący w teatrze po raz pierwszy. Wszyscy byli po spektaklu bardzo zadowoleni, szczególnie, że dopisała nam piękna, słoneczna pogoda.
- Autor: W. Bogdan
Trening pracy w grupie - zakończenie zajęć
W czerwcu zakończyły się zajęcia rozwijające pn. „Kompetencje społeczne – rozwój umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy poprzez trening pracy w grupie” dla grupy uczniów klasy siódmej.
Uczestnicy zdobyli podstawową wiedzę związaną z pracą grupową. Podczas praktycznej realizacji projektów rozwijali wiele umiejętności, m.in.: planowanie i organizowanie pracy, rozdzielanie zadań, właściwe komunikowanie się, wspólne rozwiązywanie problemów, słuchanie, publiczne wyrażanie własnego zdania, dyskutowanie, mówienie o sobie (swoich mocnych i słabych stronach). Czuli się odpowiedzialni za pracę, zaangażowani wokół wspólnego celu. Docenili korzyści, jakie płyną z pracy w grupie, bardzo zżyli się ze sobą, zintegrowali w sposób szczególny. Podczas realizacji zadań wykorzystywana była technologia informacyjno – komunikacyjna.
U uczestników zajęć nastąpił znaczny wzrost kompetencji w zakresie pracy zespołowej, a także umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy.
- Autor: A. Potok
Zajęcia z języka angielskiego w klasach pierwszych
W ramach realizacji projektu: „Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej” na zajęciach z języka angielskiego w klasach pierwszych w maju i czerwcu zapoznano uczniów z nazwami członków rodziny. Uczniowie opisywali wygląd najbliższych osób – kolor oczu i włosów oraz cechy charakteru. Również poznali nazwy popularnych zawodów, codziennych czynności oraz miejsc i czynności wakacyjnych. Utrwalali słownictwo poprzez gry i zabawy językowe, rymowanki, piosenki oraz gry interaktywne. Wykonali drzewo genealogiczne swojej rodziny oraz plakaty: „Everyday activities” i „Jobs”. Podsumowaniem zajęć w tym półroczu było powtórzenie poznanego słownictwa i treści gramatycznych.
- Autor: A. Ludwin