Inicjatywność i przedsiębiorczość: kończymy zajęcia
W dniu 10 grudnia 2022 r. zakończyliśmy zajęcia z zakresu Inicjatywność i przedsiębiorczość. Za nami szesnaście wspólnie spędzonych sobotnich spotkań. Zdobyliśmy ogromną wiedzę i doświadczenie w zakresie tematyki, która nie jest w podstawie programowej szkoły podstawowej, ale ogromnie może nam się przydać w codziennym życiu. Zarówno uczestnicy zajęć, jak i ich rodzice w rozmowach wskazywali na ciekawą tematykę zajęć oraz na zadowolenie z uczestnictwa w projekcie. Największym powodzeniem cieszyły się gry dydaktyczne, zajęcia warsztatowe, praca w grupach, tworzenie plakatów i nagrywanych scenek. Niektóre pamiątki z zajęć powędrowały nawet na zakończenie do domów. Pamiętamy również wspólny wyjazd do teatru i mamy nadzieję na kolejny. Wszyscy uczniowie wykazali się przyrostem wiedzy, potwierdził to ostatni test. Uczestnicy mają jeszcze możliwość uczestniczenia w innych zajęciach w ramach tego samego projektu.
- Autor: W. Bogdan
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KL. II
Uczniowie klas drugich na zajęciach z języka angielskiego w listopadzie i grudniu poznali nazwy zwierząt w gospodarstwie oraz ich potomstwo. Rozpoznawali zapisane wyrazy oraz opisywali wygląd zwierząt – wielkość, kolor i produkty pochodzenia zwierzęcego. Wykonali plakat z ilustracjami tych zwierząt oraz ich opisami.
Również poznawali nazwy pomieszczeń w domu oraz elementy wyposażenia domu. Opisywali miejsca położenia przedmiotów w domu - stosowali przyimki miejsca oraz konstrukcję: there is.
Podczas ostatnich grudniowych zajęć uczniowie nazywali symbole związane ze świętami Bożego Narodzenia oraz śpiewali świąteczną piosenkę: „Happy Christmas”.
- Autor: A. Ludwin
Nowa pracownia językowa w Naszej Szkole
W ramach trwającego projektu Kształcenia Kompetencji Kluczowych Nasza Szkoła wzbogaciła się o nową pracownię językową. Pracownia wyposażona jest w jednostkę centralną z komputerem i oprogramowaniem do prowadzenia zajęć, meble i stanowiska uczniowskie ze słuchawkami. W ramach projektu zakupiono 18 stanowisk, szkoła z własnych środków rozbudowała pracownię do 20 stanowisk. Dodatkowo w ramach innego projektu zakupiono do sali monitor multimedialny. Koszt całej pracowni wyniósł ponad 30 tys zł. W ramach uruchomienia pracowni przeszkoleni zostali nauczyciele językowcy. Mamy nadzieję na poprawę komfortu w poznawaniu języków obcych przez naszych uczniów.
- Autor: W. Bogdan
Zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne w październiku i listopadzie br.
W październiku i listopadzie nadal odbywały się zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne w ramach projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’. Uczniowie klasy 3a oraz 4b chętnie i aktywnie uczestniczyli w tych zajęciach. Grupa chłopców z klasy 4 zajmowała się kodowaniem w programie PixBlocks oraz tworzyła animacje i gry w programie Scratch.
Grupa młodszych uczestników z klasy 3 konstruowała roboty z klocków Lego Mindstorms, a następnie je programowała. W późniejszym czasie zajmowaliśmy się tworzeniem gier komputerowych w programie Scratch. Kolejnym działem którym zajmiemy się w grudniu będzie tworzenie prezentacji multimedialnych w programach PowerPoint i Prezi.
Opracował Krzysztof Nowak
- Autor: K. Nowak
Inicjatywność i przedsiębiorczość: konstruujemy rodzinny budżet.
Tym razem na zajęciach w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych tworzyliśmy budżety naszych rodzin. Najpierw poznawaliśmy podstawowe zasady gospodarowania rodzinnymi środkami. Zastanawialiśmy się skąd się biorą pieniądze w rodzinie, jakie mogą być źródła dochodów. Później analizowaliśmy jakie mogą być wydatki w rodzinie. Na przykładowym budżecie rodziny próbowaliśmy zastanawiać się w grupach naszych nowych rodzin jak zrównoważyć ten budżet by nie był deficytowy, co możemy zrobić, by uzyskać w nim oszczędności. Każda rodzina wymyśliła swoje nowe nazwisko. Dokonała podziału ról w rodzinie i każda osoba brała udział w konstrukcji miesięcznego budżetu. Po dokonaniu zmian w budżecie został on przeniesiony na plansze i zaprezentowany innym rodzinom. Może po tych zajęciach bardziej zrozumiemy, dlaczego nie zawsze nasze potrzeby w rodzinach są w pełni zaspokojone.
- Autor: W. Bogdan