Zespół Szkół w Moszczenicy, ul. Leśna 5, 38-321 Moszczenica, tel. (18) 35 41 007, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

REKRUTACJA DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PRZEDSZKOLA

Dokumenty rekrutacyjne na rok szkolny 2024/2025


Rekrutacja do przedszkola:

Rekrutacja do klasy 1 szkoły podstawowej:

Powyższe formularze w formie papierowej można pobrać w przedszkolu i sekretariacie szkoły.

Wnioski należy złożyć do dnia 22 marca 2024r.

Dobiegają końca zajęcia logopedyczne realizowane w ramach projektu  Rozwoju Kompetencji Kluczowych, na które uczęszczały dzieci z różnymi zaburzeniami mowy min: niską sprawnością ruchową języka i warg, sygmatyzmem, rotacyzmem, zaburzonym słuchem fonemowym. Podczas spotkań realizowane były następujące działania:

  • doskonalenie umiejętności oddechowych poprzez ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy(robienie bąbelków z wody , dmuchanie na wiatraczki, przenoszenie papierowych przedmiotów lub piórek  za pomocą słomki itp.)
  • usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych ( naśladowanie przed lusterkiem ruchów warg, policzków i języka logopedy)
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • poszerzanie  zasobu słowno-pojęciowego,
  • rozwijanie prawidłowej wymowy zdaniowej,
  • wywoływanie brakujących głosek oraz korygowanie głosek zniekształconych,
  • utrwalanie prawidłowej artykulacji ćwiczonych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach,
  • automatyzacja ćwiczonych głosek,

Często zmieniane  metody prowadzenia zajęć sprawiały, że dzieci chętnie ćwiczyły, brały udział w zabawach , podczas których bawiąc się poprawnie powtarzały głoski, sylaby i całe wyrazy. Rodzice dzieci uczęszczających na terapię otrzymywali w zeszytach i słownie zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, w celu utrwalania osiągniętych efektów.

Myślę, że prowadzona  terapia logopedyczna przyniosła pewne efekty w postaci usprawnienia narządów artykulacyjnych, korekty wymowy, wywołania głosek szeregu szumiącego, głosek przedniojęzykowych, tylnojęzykowych, wzbogacenia słownictwa.

Zauważa się, że część osób solidnie przykładało się do wykonywania zadanych ćwiczeń, u tych dzieci widać postępy. Dziękuję rodzicom i dzieciom za zaangażowanie i współpracę.