Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu
W dniu 25.11.2022 r. przedszkolaki z naszego przedszkola uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim "milutkim przyjacielem". W tym wesołym dniu przedszkolaki czekało wiele atrakcji. Zostały zaproszone do wspólnej zabawy ze swoimi misiami, poznały historię ich święta, oglądały o nich bajki, prezentację przedstawiającą historię pewnego niemądrego misia. Bawiły się m. in. przy piosenkach: "Jadą, jadą misie", brały udział w różnych zabawach ruchowych, zgadywankach, wykonywały prace plastyczne. Na koniec miały okazje skosztować misiowych ciasteczek oraz drożdżowego misia.
Dzień Pluszowego Misia w naszym przedszkolu był pełen uśmiechu i świetnej zabawy. Dzieci były szczęśliwe, iż mogły spędzić tyle czasu ze swoimi pluszowymi ulubieńcami oraz pokazać ich swoim koleżankom i kolegom z grupy.
- Autor: J. Drożdżak
Nowa pracownia językowa w Naszej Szkole
W ramach trwającego projektu Kształcenia Kompetencji Kluczowych Nasza Szkoła wzbogaciła się o nową pracownię językową. Pracownia wyposażona jest w jednostkę centralną z komputerem i oprogramowaniem do prowadzenia zajęć, meble i stanowiska uczniowskie ze słuchawkami. W ramach projektu zakupiono 18 stanowisk, szkoła z własnych środków rozbudowała pracownię do 20 stanowisk. Dodatkowo w ramach innego projektu zakupiono do sali monitor multimedialny. Koszt całej pracowni wyniósł ponad 30 tys zł. W ramach uruchomienia pracowni przeszkoleni zostali nauczyciele językowcy. Mamy nadzieję na poprawę komfortu w poznawaniu języków obcych przez naszych uczniów.
- Autor: W. Bogdan
Zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne w październiku i listopadzie br.
W październiku i listopadzie nadal odbywały się zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne w ramach projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Ziemi Gorlickiej’’. Uczniowie klasy 3a oraz 4b chętnie i aktywnie uczestniczyli w tych zajęciach. Grupa chłopców z klasy 4 zajmowała się kodowaniem w programie PixBlocks oraz tworzyła animacje i gry w programie Scratch.
Grupa młodszych uczestników z klasy 3 konstruowała roboty z klocków Lego Mindstorms, a następnie je programowała. W późniejszym czasie zajmowaliśmy się tworzeniem gier komputerowych w programie Scratch. Kolejnym działem którym zajmiemy się w grudniu będzie tworzenie prezentacji multimedialnych w programach PowerPoint i Prezi.
Opracował Krzysztof Nowak
- Autor: K. Nowak
Inicjatywność i przedsiębiorczość: konstruujemy rodzinny budżet.
Tym razem na zajęciach w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych tworzyliśmy budżety naszych rodzin. Najpierw poznawaliśmy podstawowe zasady gospodarowania rodzinnymi środkami. Zastanawialiśmy się skąd się biorą pieniądze w rodzinie, jakie mogą być źródła dochodów. Później analizowaliśmy jakie mogą być wydatki w rodzinie. Na przykładowym budżecie rodziny próbowaliśmy zastanawiać się w grupach naszych nowych rodzin jak zrównoważyć ten budżet by nie był deficytowy, co możemy zrobić, by uzyskać w nim oszczędności. Każda rodzina wymyśliła swoje nowe nazwisko. Dokonała podziału ról w rodzinie i każda osoba brała udział w konstrukcji miesięcznego budżetu. Po dokonaniu zmian w budżecie został on przeniesiony na plansze i zaprezentowany innym rodzinom. Może po tych zajęciach bardziej zrozumiemy, dlaczego nie zawsze nasze potrzeby w rodzinach są w pełni zaspokojone.
- Autor: W. Bogdan
Szkoła podstawowa w Moszczenicy przystępuje realizacji zadania grantowego pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”
Gmina Moszczenica otrzymała w ramach Projektu kwotę 80 000 zł na realizację zajęć związanych z wielowymiarowym wsparciem szkół w zakresie edukacyjnym i psychologicznym wspomagającym edukację i rozwój uczniów. Na naszą szkołę kwota grantu wynosi 40 000 zł.
W ramach tej kwoty zostaną zorganizowane następujące działania:
- koła zainteresowań z nauk przyrodniczych – 2 grupy po 10 uczniów,
- koła zainteresowań z matematyki – 2 grupy po 10 uczniów,
- koła zainteresowań z języka angielskiego – 2 grupy po 10 uczniów,
- koła zainteresowań z języka polskiego – 2 grupy po 10 uczniów,
- zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze w klasach I-III – 4 grupy po 8 uczniów.
Zostaną również zorganizowane 2 wyjazdy do teatru oraz jeden wyjazd do Parku Narodowego dla uczestników tych zajęć.
Zajęcia będą się odbywać do końca czerwca 2023 r.
Rekrutację na zajęcia dokonywać będą nauczyciele wychowawcy w porozumieniu z Rodzicami, w szczególności pod uwagę będą brane Opinie i Orzeczenia PPP.
- Autor: W. Bogdan
Inicjatywność i przedsiębiorczość: rola banku centralnego.
Na zajęciach w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych kontynuujemy zajęcia z działu Bankowość i pieniądze. W dniu19 listopada analizowaliśmy zadania banku centralnego – w naszym przypadku Narodowego Banku Polskiego. Duże zainteresowanie wzbudziła analiza banknotów i ich zabezpieczenia. Codziennie mamy w rękach nasze banknoty, ale okazało się, że kryją one wiele niespodzianek. Zabezpieczające paski, znaki wodne i hologramy widoczne pod światło nie dla wszystkich były oczywiste. A ciekawie wyglądało porównanie ich z banknotami euro i dolarów. I wszyscy na zajęciach poczuli się bogaci mając w ręce wysokie nominały banknotów. Potem uczniowie w grupach tworzyli krzyżówki o bankach i finansach i rozwiązywali te stworzone w innych grupach.
- Autor: W. Bogdan
Zajęcia z języka polskiego - rozwój kompetencji kluczowych w zakresie rozumienia oraz kreatywności poprzez realizację warsztatów praktycznych
Zajęcia z języka polskiego zostały zorganizowane m.in. dla uczniów klasy 4a. Podczas zajęć uczniowie rozwijają przede wszystkim umiejętność rozumienia różnorodnych tekstów literackich, popularnonaukowych, tekstów użytkowych, ale także tekstów kultury w tym widowisk teatralnych. Rozwiazywanie konkretnych problemów, rozmowy, dzielenie się emocjami, przedstawianie propozycji własnych rozwiązań służy zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji kluczowych.
- Autor: A. Potok
Strona 34 z 86