Wycieczka Przedszkolaków do Rożnowa
Dnia 30 i 31 maja przedszkolaki z grup 5 i 6 latków wybrały się do Rożnowa na Leśną Przygodę. Na miejscu grupy zostały przywitane przez przewodnika, który
przygotował dla dzieci mnóstwo atrakcji. Przedstawił też jak wygląda poroże zwierząt mieszkających w lesie. Następnie pokazał grzyby, które występują w lesie. Dzieci poznały ich nazw oraz dowiedziały się, które są dla człowieka trujące, a które jadalne.
Następnym etapem wycieczki było wejście do lasku i wypatrywanie zwierząt leśnych za pomocą udostępnionych lornetek. Po kilku zabawach na dzieci czekały pyszne kiełbaski. W między czasie dzieci mogły postrzelać z łuku. To była świetna „leśna przygoda”!
- Autor: J. Drożdżak
Co w sobie chowa kula plazmowa?
29 maja nasi Przedszkolni Odkrywcy mieli okazję poznać działanie kuli plazmowej. Przedszkolaki na chwilę mogły przenieść się w świat magii i czarów uczestnicząc w widowiskowym pokazie świetlnym. A wszystko to za sprawą kuli plazmowej. Strumienie czerwonego i niebieskiego światła plazmowego płynęły ze środka kuli ku jej brzegom. Efekt ten przypominał gigantyczne wyładowania atmosferyczne z setkami błyskawic uderzających jednocześnie. Gdy dotykaliśmy kuli swoim palcem – promienie natychmiast na to reagowały podążając w miejsce dotyku. Udało nam się także zaświecić świetlówkę kompaktową poprzez zbliżenie do kuli oraz zapalić zimne ognie iskrą wywołaną poprzez nałożenie na kulę folii aluminiowej. To była świetna zabawa!
- Autor: J. Drożdżak
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki
Podczas zajęć matematycznych dydaktyczno- wyrównawczych uczniowie wyrównują umiejętności i utrwalają bieżący materiał tak, aby każdy uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki. Kształtują umiejętność myślenia i jasnego formułowania wniosków, przygotowują uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym. Podczas zajęć uczniowie wykorzystują stronę internetową Superkid, dodatkowe karty matematyczne, liczmany, cyfry i znaki magnetyczne, kostki, monety i banknoty, tarcze zegarowe, długopisy 3D.
Podczas zajęć dzieci angażują się w ich przebieg. Są nagradzane naklejkami, plusikami co wzmacnia motywację do wykonania kolejnych zadań. Uczniowie mają okazję do odnoszenia drobnych sukcesów. Miła i życzliwa atmosfera zapewnia uczniom i nauczycielowi efektywne warunki pracy.
- Autor: M. Turek-Łaś
Zajęcia logopedyczne
Dobiegają końca zajęcia logopedyczne realizowane w ramach projektu Rozwoju Kompetencji Kluczowych, na które uczęszczały dzieci z różnymi zaburzeniami mowy min: niską sprawnością ruchową języka i warg, sygmatyzmem, rotacyzmem, zaburzonym słuchem fonemowym. Podczas spotkań realizowane były następujące działania:
- doskonalenie umiejętności oddechowych poprzez ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy(robienie bąbelków z wody , dmuchanie na wiatraczki, przenoszenie papierowych przedmiotów lub piórek za pomocą słomki itp.)
- usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych ( naśladowanie przed lusterkiem ruchów warg, policzków i języka logopedy)
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- poszerzanie zasobu słowno-pojęciowego,
- rozwijanie prawidłowej wymowy zdaniowej,
- wywoływanie brakujących głosek oraz korygowanie głosek zniekształconych,
- utrwalanie prawidłowej artykulacji ćwiczonych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach,
- automatyzacja ćwiczonych głosek,
Często zmieniane metody prowadzenia zajęć sprawiały, że dzieci chętnie ćwiczyły, brały udział w zabawach , podczas których bawiąc się poprawnie powtarzały głoski, sylaby i całe wyrazy. Rodzice dzieci uczęszczających na terapię otrzymywali w zeszytach i słownie zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, w celu utrwalania osiągniętych efektów.
Myślę, że prowadzona terapia logopedyczna przyniosła pewne efekty w postaci usprawnienia narządów artykulacyjnych, korekty wymowy, wywołania głosek szeregu szumiącego, głosek przedniojęzykowych, tylnojęzykowych, wzbogacenia słownictwa.
Zauważa się, że część osób solidnie przykładało się do wykonywania zadanych ćwiczeń, u tych dzieci widać postępy. Dziękuję rodzicom i dzieciom za zaangażowanie i współpracę.
- Autor: M. Turek-Łaś
Wycieczka do Zalipia
W dniu 30 maja 2023r uczniowie klas drugich wzięli udział w wycieczce do Zalipia- malowanej wsi. Dzieci miały możliwość zobaczyć świat kwiatów, które są malowane przez ludowych twórców na ścianach domów, w wiejskich zagrodach i obejściach. Odwiedziliśmy między innymi Zagrodę Felicji Curyłowej, Dom Malarek oraz kościół parafialny, którego ściany są również ukwiecone pięknymi malowidłami. Przewodnicy opowiedzieli nam o historii, kulturze i tradycji ludzi w Zalipiu. W zagrodzie odbyły się warsztaty artystyczne dla wszystkich uczniów. Dzieci uczyły się malowania charakterystycznych, kwietnych wzorów i ozdabiania nimi przedmiotów. Każde wykonało biały, kwiatowy wzór na czarnej kartce- jest to technika nawiązująca do najstarszej tradycji zalipiańskiego malowania. Następnie dzieci otrzymały drewnianą zakładkę, którą ozdabiało różnymi kolorami. Zabawa kolorami przyniosła dzieciom wiele radości i zainspirowała do poszukiwania nowych przygód w krainie barw i folkloru.
- Autor: M. Turek-Łaś
Dzień Mamy i Taty w grupie Śmieszki
Chęć sprawiania przyjemności swoim najbliższym, okazywania im miłości i przywiązania ma swoje odzwierciedlenie w uroczystości jaką przygotowujemy każdego roku – to Święto Rodziny. Ta wyjątkowa uroczystość w naszej grupie odbyła się 26 maja. Najmilszych gości zaprosiły ŚMIESZKI.
Najstarsze przedszkolaki bawiły swoich gości montażem słowno-muzycznym. Piękne wiersze, przeplatane tańcami dopełniła humorystyczna scenka, w której „Żuczek ” oświadczał się Biedronce.
Śmieszki obiecały rodzicom pomoc w codziennych obowiązkach co udowodniły w pięknym tańcu z mopami.
Uwieńczeniem spotkania było podziękowanie rodzicom za trud ich wychowania wyśpiewany w piosence,,Dziękuję Ci Mamo, dziękuję Ci Tato ".
Uczucia dzieci znalazły swój wyraz w ofiarowanych upominkach,podziękowaniach, najlepszych życzeniach, a przede wszystkim gorących uściskach i rodzinnej radości.
Wszystkim Mamom i Tatom życzymy STO LAT!
- Autor: R. Ludwińska
Wyjazd edukacyjny do Pienińskiego Parku Narodowego
W ramach realizacji projektu ,,Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne na terenie Gmin Ziemi Gorlickiej” dofinasowanego ze środków Unii Europejskiej w dniu 27 maja przemierzaliśmy Małe Pieniny. Na początek przeszliśmy przepięknym Wąwozem Homole. Podziwialiśmy piękno tego Rezerwatu przy wymarzonej pogodzie. Następnie wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Palenicę. Widoczne były zaśnieżone Tatry i piękna panorama Pienin. Zejście do schroniska na Orlicy sprawiła trochę trudności kilka osób dokładniej zapoznała się z twardością podłoża, ale na szczęście obyło się bez złamań i skręceń stawów. Zwiedziliśmy Pawilon Wystawowy Pienińskiego Parku Narodowego. W czasie przejścia trasą spacerową w stronę granicy ze Słowacją kilka atrakcji przyrodniczych. Jaszczurka zwinka walcząca z nietoperzem, zaskroniec, duży ślimak i żaba, która uciekała przed jedną z naszych uczennic. I bardzo głośno śpiewające ptaki. Zostanie nam w pamięci dużo wrażeń z tego dnia.
W wyjeździe wzięło udział 48 uczniów klas: 6a, 6b 7, 8a i 8b pod opieką nauczycieli: Anny Potok, Jadwigi Gryga, Barbary Bogdan, Przemysława Potoka oraz Witolda Bogdana.
- Autor: W. Bogdan
Strona 18 z 86